Friday, March 26, 2010

kau maafkan aku tak?



assalamualaikum readers :)


mak kite pesan ;
kalau kite dah buat salah mahupun kecikkan hati orang,
kita kena pam balik hati orang tuh kasi besar
mintak maaf daripada orang tuh.kalau tak,berdosa taww.
kite ta nak masuk nerakewwww.*sila baca dengan nada
kanak kanak berumur lima tahun makan coki coki comot comot.


bagi aku kata maaf tuh senang je na ucapkan.
maaf maaf maaf. tengok dah 3 kali aku sebut. even seribu
kali pon boleh. tapi tengok dalam ah. dalam mana? dalam
hati lah.niat mau baik.bukan cakap camtu camtu je.


ada orang memang senang na cakap kata maaf.
ada orang komainn susah lagi na mintak maaf. itu EGO namanye.
bukan scooter EGO yang dok berlegar legar kat jalan raya.
oh maafkan saya,berjalan jalan di jalan raya sebenarnya.
lihat,tersalah type pun mintak maaf.


kalau kita buat salah,memang kewajipan kita untuk minta
maaf. tapi mesti kowang penah minta maaf even korang tau
korang ta salah. kan? kan? demi nak jaga hati seseorang,korang
mengalah. tak begitu? tapi ibu saya selalu pesan. tak rugi
pun kalau kita minta maaf even kita ta buat salah :)


ibu kite pon selalu pesan taw wak. sebelum tidur mintak
maaf kat semua orang. janganlah pulak kau tidur pukul 3,4 pagi
lepastu call semua orang sebab na mintak maaf. dah lah orang
tengah syiok tidur.kalau ta boleh dengan org yg jauh jauh.
cukuplah dengan parents kita dan yang terdekat :)


bloggermates aku sekalian. maaf taw kalau aku ada
sakitkan hati korang :)


12 kena tembak:

Anonymous said...

da mintak mahap x,,

sophie said...

rasanya tad pon wat pape salah kat sophie..tapi u're forgiven..heheh..

mnx maap gak!!wah,cam ari raya lak.

raima ur rama rama said...

maman selalu pesan...
sebelum tdo...(cuci kaki+tangan..nnt mengigau..)hahaha..kena tipuu :-P
bukan..maman says:

"rahimah..sblum awk tidur..awk cakap..*SAYA MINTA MAAF PADA SEMUA..DAN SAYA MEMAAFKAN SEMUA*.."

cuba bayangkan kalau kte sebarkn ini kt kwn2 kte..n byangkan klau diorang amalkan...

>>secara automatik..kte mntak maaf sesama sendiri..dn memaafkan sesama sendiri..<<

the end..i luv u my hanny bunny <3

♥Tira said...

bagus selalu ingat pesanan ibu :)

hanny nadia said...

anon :

huhh?

hanny nadia said...

sophie :

taw tapee.dah mcm hari raya
dah.tapi bukan hari raya je kite
kena mintak maap kan? :)

hanny nadia said...

raima :

wah macekk punye
comment punyelah cukup
isi untuk wat karangan.haha

mish u dear :)

hanny nadia said...

tira :

wah sis.
sepantas kilat. haha :DD
yea.pesan sape agy kite na ingat kan.. :)

Anonymous said...

No 2, Jalan Tokyo Drift,
Taman Bunga Kasturi,
77770 Awan Biru,
Real Madrid.

Ingin Memohon Kemaafan

Puan,

Berdasarkan perkara diatas, saya dotdotdot ingin memohon kemaafan diatas salah silap, atau terlanjur kata dan segala nya. Sesungguhnya setiap insan tidak sunyi dari melakukan kesilapan.

Kerjasama dari pihak puan amat saya hargai.

Yang benar ikhlas lagi jujur.
:)

hanny nadia said...

anon :

errk.alamat tunggang
terbalik lahh.haha

ye maaf maaf jugak lah yea.
even ta state name :)

*sila betulkan.puan.
saya belum berkahwin ;)

hanny nadia said...

anon :

haha.
aizat gupenye.
pacekk betol ah.
haha :p

sure lah belom kawen (-_-")

Anonymous said...

Lalalala~